Wiosna dopiero niedawno się rozpoczęła jednak niektórym z nas, zdążyła się zapalić już lampka ostrzegawcza, że czasu do schudnięcia do wakacji jest coraz mniej… Zbyt pochopne decyzje mogą niestety bardzo fatalnie odbić się na naszym organizmie – restrykcyjna dieta o znacznie obniżonej podaży kalorii nie tylko bowiem nie zagwarantuje nam trwałego efektu odchudzania, ale wpędzi w dodatkowe problemy zdrowotne. Jak zatem schudną do wakacji i zrobić to z głową?

Wybór odpowiedniej diety

Przeglądasz się kolejny raz w lustrze i myślisz: od czego by tu zacząć? Jeżeli nie wiesz, od czego zacząć, to zacznij od wyboru zdrowej diety! To nic innego jak wypracowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Internet i kolorowe gazet są pełne porad typu ”jak schudłam 5 kg”. Zresztą mass media od lat kreują wzorzec szczupłej sylwetki, która niekoniecznie jest możliwa do osiągnięcia w rzeczywistości. Pamiętaj jednak, że to, co pomogło komuś niekoniecznie może pomóc także Tobie. Decyzja o przejściu na dietę powinna być zatem dobrze przemyślana. Warto więc zastanowić się nad tym, nie ile kilogramów do lata rzucić, ale jak zdrowo schudnąć

Daj sobie czas

Zastanawiasz się, jak schudnąć 5 kg w miesiąc? Pewnie niejedna z nas mając przed sobą perspektywę urlopu, także zadaje sobie to pytanie. Chociaż 5 kg w miesiąc brzmi bardzo kusząco, to w praktyce grozi poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi. Tak szybkie chudnięcie powoduje tylko pozory spadek masy ciała, pogarsza funkcje poznawcze, osłabia organizm i sprawia, że na nic nie mamy siły. Lepiej więc pożegnać się z myślami, jak szybko schudnąć 5 kilogramów  i nie katować się dietą o bardzo wysokim deficycie energetycznym. Do lata jest jeszcze sporo czasu, a najcieplejsze miesiące w sezonie przypadają na lipiec oraz sierpień. To tak naprawdę wtedy jest najwięcej osób na plażach i w innych miejscach wypoczynkowych. Możemy zatem podejść do sprawy racjonalnie. Na początek dobrze jest poznać swoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne. Być może jemy to, co nam nie służy oraz w takich ilościach, które przekraczają naszą podaż na energię.

Bezpieczna dieta niskokaloryczna

Katowanie się myślami, jak schudnąć 5 kg w miesiąc nic nie da. Trzeba zacząć działać. Jak jednak to zrobić, gdy z tyłu głowy wciąż wybrzmiewają słowa: jak schudnąć, jak schudnąć. Dieta niskokaloryczna dobrze zbilansowana – oto rozwiązanie naszych problemów! Dieta na redukcję masy ciała to jednak nie dieta tygodniowa. 5 kg można stracić i owszem, ale rozkładając to  odpowiednio w czasie. Wszystko zatem przychodzi w swoim czasie. Każdy z nas ma inne zapotrzebowanie kaloryczne, dlatego najbezpieczniej jest zredukować dzienny bilans energetyczny o 300-500 kcal. Zresztą nasz organizm jest na tyle mądry, że przy nagłych deficytach kalorycznych uruchamia mechanizmy obronne. W końcu musi zagwarantować nam przetrwanie. Stąd dieta o nieznacznie obniżonym zapotrzebowaniu energetycznym jest rozwiązaniem idealnym. Posiłki powinny opierać się na pełnowartościowych produktach. Nie przesadzajmy z ilością tłuszczu i węglowodanów. Puste kalorie niczego bowiem wartościowego nie oferują naszemu organizmowi. Nie zapominajmy jednak o białku, bez którego nie będą miały sensu żadne ćwiczenia fizyczne. Posiłki spożywajmy natomiast regularnie w krótkich odstępach czasu.

Zacznij się ruszać

Aktywność fizyczna powinna nam towarzyszyć zawsze i wszędzie, nie tylko podczas odchudzania. To nie muszą być skomplikowane ćwiczenie, ale np. dzienna ilość kroków do przebycia. Od tego może nie schudniemy 5 kg w miesiąc, ale to na pewno dobry początek. Przy redukcji masy tłuszczowej zalecanie jest minimum 10 000 kroków dziennie. Biorąc pod uwagę to, ile w ciągu dnia jest rzeczy do wykonania, jak często musimy przemieścić się z łazienki do kuchni, z kuchni do pokoju, z domu do pracy i z pracy na zakupy – to jest to jak najbardziej możliwe do wykonania. Nie zastanawiajmy się zatem już dłużej, jak schudnąć. Dieta o deficycie nieprzekraczającym 500 kcal i dodatkowa aktywność fizyczna przyniosą nam pożądane efekty i to przed rozpoczęciem sezonu letniego. Będąc na diecie deficytowej, warto rozważyć także treningi siłowe. Przy czym nie chodzi tu o ich ilość, ale o jakość. Dobrze przeprowadzony trening pomoże nam w pozbyciu się niechcianego tłuszczyku oraz zapobiegnie redukcji masy mięśniowej.

Odpowiednia podaż wody w ciągu dnia

Wydawać by się mogło, że wypicie konkretnej ilości wody w ciągu dnia, nie stanowi większego problemu. W końcu woda jest obecna praktycznie we wszystkim, co tylko spożywamy, a jednak, jak pokazują badania z prawidłowym nawodnieniem organizmu, mają problem głównie kobiety. Wypijana przez nas w ciągu dnia woda, powinna być liczona w postaci płynu. Tylko taka jest bowiem w stanie skutecznie oczyścić organizm z toksyn i sprawić, że rzadziej będziemy sięgać po dodatkowe jedzenie. Podjadanie to jedna z tych rzeczy, która najbardziej wpływa na rozrost tkanki tłuszczowej. Odpowiednie nawodnienie organizmu, może nie przełoży się bezpośrednio na to, jak schudnąć 5 kg w miesiąc, ale na pewno uaktywni nasz metabolizm, dzięki czemu schudniemy upragniona ilość kilogramów bez późniejszego efektu jo-jo. Brzmi nieźle? Nie marnujmy więc żadnej kropli i pijmy wodę przez cały dzień małymi łykami.

Jak zbudować trwałe nawyki?

Wiesz już, jak schudnąć 5 kg nie wyrządzając przy tym szkody swojemu organizmowi. Zdrowa dieta nie powinna się jednak kończyć wraz z osiągnięciem oczekiwanego efektu, czyli zgubieniu kilku kilogramów. Dobra dieta na redukcję to taka dieta, która jest stale obecna w naszym życiu pod postacią prawidłowo utrwalonych nawyków żywieniowych. Stosując te założenia nie tylko obcym stanie się nam efekt jo-jo, ale również nasze życie zmieni się na lepsze. Zyskamy bowiem nie tylko ładną i szczupłą sylwetkę. Pozbędziemy się także problemów ze strony układu pokarmowego, rozdrażnienia czy kłopotów ze snem. Dodatkowo poprawi się nasza kondycja. Zadowolenie z własnego wyglądu to również lepsze samopoczucie. Jak widać, dieta redukująca nadmiar tkanki tłuszczowej może wpłynąć na wiele aspektów naszego życia.